mirada estratègica

Què és la consultoria de marca?

Digues sí a una mirada fresca i estratègica.

 

Què tal si fem una mirada externa, pràctica i nutritiva de la teva marca? Una visió global per veure com està i definir accions per millorar la seva notorietat, si és que convé, clar!

 

A VITI fem servir el mètode dels 3 passos: fem una radiografia en funció de les conclusions, establim l’estratègia i marquem el pla d’acció a seguir:

 

Pas número 1, analitzem com estem (com estem internament, i com està l’entorn). Sincerament, i amb ganes de construir.

 

Pas número 2, pensem com volem ser (els objectius i la visió). Ens atrevim a somniar.

 

Pas número 3, concretem com ho aconseguirem (l’estratègia i el pla d’acció). Siguem pràctics! Com ho farem? És molt bo conèixer les necessitats de la teva marca i dels seus clients. Entendre com són les persones a qui ens adrecem és important, al cap i a la fi, el que busquem és crear vincles entre marques i usuaris i explicar una història que connecti. La marca s’ha de saber expresar bé la seva essència. Sovint hi ha valors de gran interès que, internament, es donen per suposats, però que l’usuari final no coneix. Actuem com un observador que està al mig entre l’empresa i els seus clients per poder aportar una mirada fresca i nutritiva.

 

I com ho fem?

 

· El pimer pas és observar, mirar, analitzar, i detectar punts forts i punts febles. Una mirada analítica, i un reconeixement de coses bones que es fan que no s’estan comunicant, i que podem explicar, o una oportunitat per millorar o pontenciar altres aspectes.

 

· El segon pas és com volem ser vistos: un moment on la creativitat ens deixa via lliure per posicionar-nos, a qui volem atraure, què volem aconseguir… en qui to parlarem, quin caràcter volem que tingui la marca, quin to tindran les fotos… és el moment de fer la carta als Reis, de dir com ens agradaria ser. Quin caràcter volem donar a la marca? Quina essència volem que tingui.

 

· I en funció de tot el que hem dit fins ara, ens posem amb el tercer pas: estratègia i pla d’acció. El moment de fer un llistat d’idees i propostes per aconseguir tot allò detectat en els punts anteriors. Un pla definit en un periode de temps on es concreten campanyes, accions coordinades i sinèrgies.

 

Totes les accions han d’anar en sintonia del posicionament de marca i to que hem escollit, ens assegurem la coherència de tot el que fem. D’aquí en pot néixer una campanya de comunicació, una web, un catàleg, un nou eslògan, la creació de continguts, newsletters… el que més convinguit en cada cas. A VITI treballem perquè totes aquestes accions que dissenyem vagin coordinades i així enfortim la marca, fem que tot sumi i la firma guanyi en valor.

 

Farem anàlisis de tot el que anem aplicant, de manera que podem fer el seguiment de totes les accions per validar que anem cap a on volem anar, guanyant visibilitat, reconeixement de marca i notorietat.

 

Tot a punt per començar. 3, 2, 1!