Fas sentir especial al teu client?
Quan parlem de marca és inevitable associar-ho a producte. Però existeix una línia entre el que fas (producte) i el que ets (valor emocional).
Les persones volem viure emocions, i les emocions dirigeixen l’experiència de compra. Comprem i consumim pel que sentim. El consumidor vol connectar amb la marca, creu en una forma de comunicació que es centra en allò que li crea interès.
El gran repte de les marques és crear un vincle compartint valors afins captant l’interès del consumidor definint un territori en comú. L’experiència del client ha de ser rellevant, positiva, empàtica, coherent, que generi connexió emocional amb els valors i la personalitat de la firma.
Tot canvia quan la marca no et ‘crida’ perquè compris el producte, sinó que et recomana i et proporciona entreteniment, informació, tot és més subtil i agradable. Fes dels teus valors un contingut diferencial, darrere de cada marca hi ha una història que ajuden a enfortir la identitat, que pot arribar a crear un espai en l’imaginari del consumidor.
Els factors emocionals de proximitat amb una marca són decisius. Les emocions positives que compartim amb la marca ens hi acosten, la volem tenir, ha de ser una experiència sublim. L’emoció és vital perquè la persona no només conegui a una marca sinó que la senti, l’estimi. Un contingut de gran rellevància dóna a conèixer l’ADN de la teva marca ajudant-te a diferenciar-te en el sector.
Quan tot és molt igual, ens hem de diferenciar, podem trobar productes similars a molts llocs, hem de potenciar el caràcter propi i una personalitat única i potent. La diferència és l’experiència que té el client, com d’especial el fem sentir.
Comunica el poder de la teva història, única, que només tu pots explicar, la gent vol saber quina història hi ha al darrere de cada producte: qui ho ha fet, com, perquè, quina era la intenció… perquè fem el que fem. Allò que creus que manca d’importància és el que pot arribar a marcar la diferència. Quina és la teva història?