La importància del packaging en el sector gourmet
Si ets una marca d’alimentació i vols posicionar el teu producte en el segment premium hi ha dues maneres d’aconseguir-ho: la primera és que el producte sigui bo, d’això se n’encarrega cada marca, i la segona manera és a través d’una bona imatge.
El disseny de l’embalatge i el disseny gràfic determina clarament el nivell del producte, si ens volem posicionar en el sector delicatessen, cal parlar el seu llenguatge: un llenguatge elegant, amb personalitat i amb una identitat forta que farà honor a la qualitat gastronòmica del producte en sí. Un bon disseny de packaging és la porta d’entrada per accedir al sector premium d’alimentació.
Per això és important començar per preguntar-se: com vull ser vist? com vull que es posicioni aquest producte? i a partir d’aquí, tenint clar quins son els valors, quins atributs té, es dissenya una estratègia corporativa visual per aconseguir que tota la comunicació d’aquesta marca sumi, que tot convergeixi creant una marca forta, on tot el que comuniquem estigui en sintonia: el disseny de l’etiqueta, el pack, els fulletons, el to de comunicació,… tots els elements han de fer família entre sí.
A la vegada cal pensar en qui és el consumidor d’aquell producte, què li interessa saber… aquell consumidor vol saber el procés d’elaboració? l’origen dels ingredients?… sovint el procés de compra es determina per factors concrets que són importants pel consumidor, comprem un producte perquè està fet a La Cerdanya i ens fa il·lusió que sigui d’aquí, o perquè ha recuperat una antiga recepta perduda, o perquè és l’únic que té tal característica… per això és interessant crear l’storytelling, explicar quina és la història pròpia que hi ha al darrera de cada producte, perquè aquests detalls poden ser decisius en convèncer i enamorar, perquè ens movem per històries autèntiques, per marques que ens arribin i que ens semblin honestes i reals, busquem valor, i el valor s’ha d’explicar redactant continguts d’interès que poden ser clau.
Busquem marques amb caràcter, que es diferenciïn i que ens regalin bons moments, a través dels elements de comunicació i del branding ajudem a que tot el bon gust d’aquell producte, i l’experiència que sentiràs quan el tastis t’arribi abans… tot parla.