Què és el Branded Content?
Venim d’una època amb molta saturació d’informació amb un tipus de missatge invasiu i poc natural, per això calen maneres més fresques d’arribar a les persones per fer-nos veure i sentir.
El branded content és precisament el contingut de marca, contingut d’interès i original que és ben rebut pel consumidor, un tipus d’acció creativa i més innovadora. Una manera agradable de connectar amb el públic, un públic que té ganes de saber, que està disposat a escoltar, a llegir i a viure experiències memorables i de valor. Es centra en els valors intangibles, per acabar venent però sense invadir ni molestar.
Generant contingut de qualitat, ajudant a créixer i creant comunitat, les marques s’acosten als consumidors d’una manera amable i creen un vincle més fort amb les persones, perquè es crea el sentiment de pertinença, connectant amb aquella marca, amb la seva història, amb els valors que defensa, amb el que es descobreix amb ella. És valor afegit i té atractiu.
Quan les marques nutreixen a les persones, les persones se senten atretes pel que senten, és un tema d’identitat. Hi ha connexió emocional, es genera nonorietat i visibilitat, s’és present, s’aconsegueix que l’usuari estigui orgullós, la marca es percep més natural, més creïble… s’impulsa la conversa, s’enamora.
L’storytelling és una via per generar branded content, contingut de marca amb caràcter propi. I un moment d’èxit és quan la persona se sent fidel a la marca o al producte i es fa ambaixador, sent orgull i en parla. Per això és interessant generar emocions que facin identificar a la persona, acostar-nos-hi fent bona cara.