Idioma

El blog de Viti

Com fer una bona sessió de fotos?

A VITI ens fem càrrec de moltes sessions de fotos, ja que són l’essència de la comunicació d’una marca. Una imatge val més que mil paraules i per això és important que estiguin ben fetes i amb una direcció d’art coherent i cuidada.

 
Nosaltres les hem dividit en 8 passos importants:

1.- Primer de tot, detectem les necessitats de cada marca

Tota sessió de fotos comença quan a VITI se sent la frase: “Necessitem fotos per…”. Tan si es necessiten fotos per xarxes socials, per la web com per a un branding… les sessions de fotos sempre neixen per cobrir una necessitat concreta. És important tenir-la clara abans de disparar perquè això ens marcarà detalls com les proporcions, el contingut, el missatge que es vol transmetre, etc.

2.- Briefing

Tenir un briefing clar és el 90% de l’èxit d’una sessió de fotos. El briefing depèn de les necessitats de cada marca (punt 1). Quin to utilitzarem? Quin missatge es vol transmetre? Necessitarem models per explicar el contingut? Seran bodegons? Seran fotos ambientals…

El briefing és necessari perquè sempre segueixi un fil conductor amb la imatge corporativa de la marca. La coherència entre elles fa que l’empresa transmeti seguretat i solidesa.

3.- Brainstorming, referents i inspiració

Busquem referents per empapar-nos de l’univers de la marca i també de cap a on es vol arribar per poder ser efectius i comunicar els seus valors al 100%.

4.- Moodboard

Ordenem les idees en conceptes, recursos gràfics, moviments artístics, imatges, paletes de colors… i ho agrupem en un full com si fos un mapa mental perquè sigui molt visual. Ens ajuda a determinar una estètica i un to que ens és molt útil pel dia de la sessió.

5.- Recerca

Per a aconseguir les fotos que volem és necessari buscar el mobiliari, l’attrezzo, la vestimenta i l’espai per aconseguir els 4 punts anteriors. És important decidir si el shooting serà a l’exterior, a l’interior, amb models o sense, quants dies es necessiten i quina hora de llum és la millor per la foto. Una de les decisions més decisives és l’elecció del fotògraf, ja que cada un té el seu estil i és important que s’adapti a l’estètica triada. Des de VITI ens encarreguem de la direcció d’art de la sessió, per tant, hem de tenir molt clar en tot moment què estem fent i què volem aconseguir i treballar juntament amb el fotògraf per tal d’aconseguir-ho.

6.- Gestió

Un cop decidit el material i el personal de la sessió de fotos, ens organitzem per tenir una llista amb totes les coses importants que necessitarem pel dia de la sessió i l’horari per a estar tots coordinats.

7.- Dia de la sessió

Treballar i gaudir del gran equip que fem entre tots! A vegades ens ve de gust improvisar una mica més i deixar volar la imaginació però sempre preferim anar preparats des d’un bon principi.

8.- Revisió i retoc de les imatges

Acabar d’ajustar mides, colors i enquadres perquè s’adaptin al suport seleccionat.

 

Aquí podeu veure alguns exemples: Patronat de turisme de la Costa Brava i Pirineus, Fils o Aliments Onyar.