Idioma

El blog de Viti

Botiga online i logo durant el coronavirus

Com s’han de comunicar les marques en temps de Covid-19?

És importantíssim que aquests dies les marques es mostrin honestes i transparents, com a consumidors, cada dia serem més exigents i necessitarem que les empreses ens transmetin seguretat i confiança.

 

A més a més, quan una marca s’obre i t’explica la seva situació, com a consumidor hi ha més possibilitats de que hi connectis, aquests dies estem veient molts casos de solidaritat i sinèrgies creatives que han nascut precisament per aquest motiu.

 

Són dies en que tot és nou i alguns estem comprant en llocs on potser no hi havíem comprat mai, pel simple fet que ens ho han posat fàcil. Perquè ens han portat la comanda a casa, o perquè la seva web amb botiga on line funciona bé, o perquè a través d’instagram veiem clar què ofereixen… i ens ha convençut per confiar en noves marques que fa un mes no coneixíem.

 

Per tant, son dies de creativitat, de reinventar-se i de fer-ho ràpid i en directe, pràcticament. Dies d’obrir la ment i pensar noves maneres d’oferir els serveis, dies de plantejar-se presentar coses noves, i dies d’escoltar molt i observar. Observar què es necessita, què podem oferir i com ens podem adaptar i flexibilitzar per mantenir-nos ferms a l’onada.

 

Sectors com la restauració, hostaleria i alimentació necessiten comunicar-se molt per explicar i mostrar que són conscients de la situació i tenen les mesures d’higiene i seguretat el màxim de cuidades. Imaginem el cas d’un restaurant que es reinventa i ofereix menjar a domicili, serà important concretar que t’ho porten a casa i pots tenir la tranquilitat que ho cuidaran tot amb molta cura. Aquesta part humana, rigorosa i professional pot ajudar a la decisió compra. La ment del consumidor necessita molta tranquilitat i confiança.

 

Hi ha sectors com els productors locals que servien a restaurants que ara són tancats, que han hagut de reinventar-se amb temps rècord per vendre directe al consumidor. Idees com explicar la seva història a instagram, ensenyar l’obrador, el procés de producció, el tipus de producte, les zones on serveixen a domicili… són maneres d’acostar-se al consumidor i connnectar-hi emocionalment. Al consumidor li agrada escoltar històries autèntiques, és important tenir un discurs propi i proper, empàtic.

 

Cada cop som més conscients de la importància del consum local i hi ha més ganes de col·laborar perquè aquests negocis puguin tirar endavant. Com més sòlida sigui la presentació d’aquestes marques, ensenyant el catàleg de producte, packs, promocions i facilitats de compra i entrega, més visibilitat tindrà i més fàcil ho tindrà el consumidor per conèixer el producte, consumir-lo i recomanar-lo al seu cercle.

 

Altres empreses poden plantejar-se explicar que ara ofereixen serveis i consultoria online que fins ara eren presencials, crear sinèrgies amb altres marques i guanyar visibilitat, o aprofitar per conèixer més les necessitats dels consumidors i explorar nous productes que fins ara no tenien temps de contemplar.

 

Així que és temps de reinventar-nos i presentar la nostra millor cara en temps de coronavirus. Flexibilitat i creativitat màxima! Us podem ajudar?