Idioma

El blog de Viti

gastronomia publicitat

La recepta de la comunicació gastronòmica

Tu fas un bon producte, nosaltres t’ajudem a que enamori.  

 

A VITI hem tingut la sort de treballar amb diferents restaurants i productes gourmet que ens han permès deixar anar la nostra imaginació i llepar-nos els dits.
 
Podem dir que després de la nostra experiència, hem reunit la recepta per aconseguir una comunicació impactant i sensorial que juntament amb el producte és un èxit absolut:  
 

1.- Concepte

El primer pas és decidir quins són els valors que volem destacar a nivell comunicatiu al públic. Per exemple: un restaurant de productes de Km 0 ha de tenir una imatge acord amb els seus valors de proximitat, territori i sostenibilitat.

 

2.- Missatge

El missatge seria què i com volem comunicar aquest concepte. Per exemple: Amb una frase identificadora i impactant, amb una comunicació associativa o sensitiva…

 

3.- Imatge

La imatge seria tot allò que s’explica sense paraules. La imatge ha de tenir una coherència i ha de comunicar el mateix que el 1.- concepte i el 2.- missatge. Per tant, la imatge no serà mai la mateixa per a tots els projectes gastronòmics. Per exemple: no serà la mateixa imatge la d’un restaurant de menú de degustació o un restaurant de tapes. No vol dir que un tingui una imatge millor que l’altre, sinó que el concepte d’una i l’altre són diferents.

 

4.- Producte

El producte és molt important que t’agradi perquè sempre és més fàcil a l’hora de presentar-lo. És important que el producte es vegi bé i sigui desitjat. Per a nosaltres una sessió de fotos és fonamental per una bona comunicació gastronòmica. Per exemple: Una sessió de fotografia dels bodegons fets amb plats i productes a destacar pot ajudar molt a entendre la cuina o el producte.

 

5.- Dinamització

Cada cop som més partidaris d’una comunicació dinamitzadora. Per mantenir al públic atent i interessat és important pensar esdeveniments, sortir en alguna revista o web de recomanacions i sobretot, mantenir actives les xarxes socials i la teva web. Per exemple: organitzar un sorteig per a un dinar gratuït, de manera que generi moviment entre els possibles clients.

 

 
Aquests serien els nostres 5 punts imprescindibles per a la recepta d’una bona comunicació.
 

T’agrada la web que tens i ets actiu a les xarxes? O necessites un cop de mà? Tot això és el que fem a VITI, un equip de dissenyadors especialistes en comunicació. Som aquí perquè ens encanten les coses bones i perquè ens encanta estar al teu costat. Així que, si creus que podem fer bon equip, ens agradarà parlar. Truca’ns o escriu-nos!